29 juni 2009

51

Jag/vi har haft en jättebra vecka, men ojojoj vad det är varmt!!! Det är underbart på alla sätt och vis att sommaren kommit på riktigt, och tydligen för att stanna också, men för mig som är varm av mig i vanliga fall, och numera bär omkring på ett element, är det nästan för bra. Jag får nog börja tälta på stranden om det ska fortsätt så här! Jag tog i alla fall årets första dopp igår och visst var det lite kallt i vattnet, men att få lite svalka var helt underbart!

Vad mer har hänt den gångna veckan...

23 juni - var jag i Klagshamn och hälsade på Sandra Molin med familj och deras nytillskott, Elsa. Vi hade en solig och trevlig dag. Vi var på Stoff&Stil där jag handlade en massa tyger, bl.a. för omklädning av våra gröna matbordsstolar, sedan blev det mumsig lunch, promenad till stranden och glass i trädgården.

Elsa.



















24 juni - var det tjockisträff hos Madeliene i Ramlösa med mammorna från FamiljeLiv. Numera har det ploppat ut en hel massa bebisar och vi som fortfarande är tjockisar är lätträknade. Vi hade, som vanligt, en trevlig stund tillsammans, åt gott och pratade. Den stora skillnaden nu är att pratstunderna avbryts av amning, skrik och blöjbyten - den nya vardagen är här med andra ord!

Några av bebisarna i vår FamiljeLivgrupp - Melanie, Theodor, Adam, Liam, Linnea och Lukas.














25 juni - kom familjen Erickson på besök!!! Vad är så speciellt med det då? Jo, de är en av mina "gamla" svensk-amerikanska barnvaktsfamiljer från Onsala och de bor numera i Florida, USA. Senaste gången jag träffade dem var i september 2001, strax innan jag avslutade mitt au-pair år, alltså åtta år sedan! Om man inte förstår att tiden har gått under de åren kan man ju titta på kortet nedan på William och mig. Han är numera 15 år och, som ni kan se, inte alls i behov av någon barnvakt längre! Det var i vilket fall helt fantastiskt att träffa dem igen och det kändes inte alls som att det var åtta år sedan vi sågs sist. "Very very nice" med sådana vänner!

Willam och jag.



















Goaste familjen Erickson - Susan, Patrick och William.
















27 juni - Lördag och äntligen helg! Nu när man är heltidsledig längtar man till helgen på ett annat sätt. Dels för att man inte behöver jobba så klart, men framför allt för att Robert och jag är hemma tillsammans. Väldigt lyxigt för en oregelbundet arbetande sjuksköterska som mig. Under lördagen pysslade vi med hem och trädgård...

Robert gör hål för plintarna som utbyggnaden av förrådet ska byggas på.



















...på kvällen kom familjen Idegård på besök. De hade en Helsingborgshelg och valde att fira Ulrikas födelsedag med oss, mycket trevligt!

Jag, Ulrika, Rolf och Lotta hugger in på middagen - grillad fläskfilé och potatisgratäng.















Födelsedagsbarnet och hennes 28-års tårta. (Tack Mimmi för receptet!)



















28 juni - Värmen verkar ju som sagt ha kommit för att stanna så vi bestämde oss för att utforska strandlivet i våra nya hemtrakter den här söndagen. Vi hamnde i Viken, då det blåste för kallt i Domsten. Jag badade, soltorkade och läste och Robert (Mr. Badkruka i den här familjen) solade och läste. Dagen avslutades med ett besök hos min kollega Josefine med familj som bor i Viken. Vi fick träffa deras nyfödda son och så blev vi bjudna på kaffe och nybakade muffins, mumsigt!

Robert i Viken.




















Tjockismagen och jag nybadade.



















Josefines syster, Jenny, och hennes Milo (fyra veckor gammal
) kom också förbi på fika.














Noah (två veckor gammal) och mamma Josefine.

















2 kommentarer:

mimmi sa...

Täänk, snart ligger det en till liten bebis bland de andra, som är DIN! Förstår att det är extra segt så här på slutet när det är så varmt.
Hoppas att ni gillade tårtan :-)
Kram!

Cissi sa...

Du verkar ha härliga dagar trots värmen! Minns så väl den där "kaminen" man hade i magen! Och då var jag ändå höggravid under vintern...
Kram!