11 oktober 2009

67

5-11 oktober

Veckan började med efterkontroll hos barnmorskan. Min så kallade "krigszon" har läkt förvånansvärt bra och förhoppningsvis slipper jag plastikoperation. I övrigt hade Zelma och jag en lugn start på veckan med promenader och mys.

6 oktober - Här försöker jag blogga ikapp lite och Zelma vägrar att sova någon annanstans än i min famn så då får man lösa det på det här viset. "Ingenting är omöjligt" har fått en ny betydelse sen Zelma kom.














På onsdagen packade jag in Zelma och mig i bilen för en resa söder ut och ett besök hos familjen Karlsson i Malmö. Vi hade en härlig eftermiddag och kväll tillsammans.

Zelma och Camilla.



















Zelma och familjen Karlsson. Lille Samuel älskar att mysa med folks öron, så även lilla Zelmas som ni kan se.














Vi hann med en promenad och ett besök på lekplatsen under vårt Malmöbesök. Det dröjer nog ett tag tills Zelma kan leka på en lekplats, men Samuel roade sig kungligt.



Zelma växer och utvecklas för var dag som går och det är underbart att se henne bli en allt mer egen liten tjej med stark vilja och glittrande ögon.

Zelmas morgonjympa - steg 1...



















...steg 2...




















...och steg 3...



















...och så här ser det ut när man sätter ihop rörelserna.


I torsdags provade jag att dricka vanlig mjölk till frukostflingorna. Jag vet inte om det var boven i dramat egentligen, men från kl.11 skrek Zelma nästan oavbrutet och verkade ha väldigt ont i magen. När jag gick omkring med henne var hon ganska nöjd, så det var bara till att bära och gå. Pricken över i:et kom när Robert ringde och sa att han var tvungen att jobba över. Det har han inte behövt göra sedan i somras tror jag, så självklart skulle dessa två saker äga rum samma dag, ja ja.

...och så kom den härliga helgen! Jag har kommit på mig själv att räkna in fredagar till helgen trots att Robert jobbar då. Det är väl vetskapen om att Robert inte ska jobba nästa dag som gör det.

9 oktober - Zelma och Robert har ett allvarligt fredagssnack.














På lördagen fick vi besök av finaste kusinen Ulrika och Zelma fick träffa sin extramoster för första gången. Det var ett väldigt lyckat möte!



















Vi hade en jättebra helg tillsammans och hann med en hel del. Ulrika roade Zelma medan jag handlade kläder till dopet och Robert byggde vidare på förrådet t.ex.














Nu är all panel på plats på den nya delen av förrådet. Nu ska bara panelen bytas ut på den gamla delen också. Mycket sågande och spikande blir det.














På lördagkvällen komma mamma och Göran hit och fikade. De var på Skåneresa och hade vägarna förbi.



















Helgen avslutades med att jag skickade en tanke till mitt au-pair-barn Noah på hans 11-årsdag den 11 oktober. Han var nästan tre år när jag åkte hem från USA, tiden går väldigt snabbt minst sagt! Tyvärr har jag inte så mycket kontakt med hans familj längre men jag hoppas innerligt att de mår bra.

Inga kommentarer: