31 juli 2010

107

31 juli

Idag var det dags för Zelma att bli uppvaktad av släkten...eller framför allt av Roberts sida av släkten, jag bidrog "bara" med en släkting och två väninnor. Det blev i alla fall kakkalas à la Winther och Zelma blev uppvaktad till bredden, fick finfina presenter och mängder med uppmärksamhet och hon verkade trivas som fisken i vattnet.

Nyfiken liten tjuvkikare är på jakt efter något gott att äta/stjäla från köksbordet.
Hon börjar nå riktigt långt nu med sina 73cm.













Kalasfina 1-åringen. Tack Anette för den gulliga klänningen!












Chokladbollar, kokoskakor, cornflakeskakor och jordgubbsmoussetårta med krispig chokladbotten stod på kalasmenyn.













Zelma får hjälp av Robert och mig att öppna alla fina presenter.












Födelsedagsbarnet tar en paus.













En kul bild på Robert som jag var tvungen att knäppa och dela med mig av.


















Zelma har minst 110% uppmärksamhet från alla gäster.













Kalastjusiga värdfamiljen Winther.













Fina kalaskusiner.













För nästan exakt ett år sedan tog vi en liknande bild på mig, Frida och Louise på vår trapp. Då låg Zelma i magen och jag var smällfet och näst intill oigenkännlig. Om ni vill se och jämföra finns inlägget under "Juli 2009". I år var vi så klart tvungna och ta en "efter" bild och jag kunde samtidigt konstatera att jag blivit ännu kortare, men lite mer igenkännlig i alla fall.











Inga kommentarer: