24 december 2010

122

24 december 2010

Vår andra julafton med Zelma firade vi här hemma i Hyllinge tillsammans med Roberts föräldrar, mina föräldrar och min moster Lotta. Vi hade knytkalas och det blev jättelyckat! Vi hade en minnesvärd och mysig dag. Vi åt god mat, öppnade finfina julklappar och pratade och skrattade ända fram till midnatt.

Zelma fick träffa tomten i år igen. Hon var lite reserverad först, i ungeför 10 sekunder, sedan hjälpte hon stolt tomten att dela ut alla paket. Hon fick springa fram och tillbaka jättemånga gånger, framför allt till sin egen julklappshög, men hon var så fin, duktig och tapper och somnade glad men utmattad vid 20:30-tiden.

Vår finaste lilla julpepparkaka.




















Jag och Zelma.















Robert och Zelma.




















Zelma, jag och moster Lotta.














Årets julmiddag - moster Lotta, mamma, Lena, Tommy, pappa, Robert och Zelma.













Tomten får hjälp av Zelma att dela ut julklapparna.




















Zelma och tomten.




















Zelma provsitter en av sina julklappar. Hon har verkligen en soft stil vår lilla älsklingsunge.




















Min systers verk (och julklapp till moster Lotta), så vackert! Anneli har startat upp sitt guld- och silversmedsföretag nu, Forgetmenot, så jag gör lite smygreklam för henne här.












Inga kommentarer: