07 september 2012

Hej Vardag!

Ojoj vad snabbt det går att komma in i livet med jobb och dagis igen! Jag var lite nervös över hur mycket IVA-kunskaper jag tappat under semestern, men det hade jag inte behövt då det bara tog ett halvt arbetspass att återfå värmen i kläderna.

Måndag, tisdag och onsdag har Zelma varit på Kottarna. Hon var lite blyg de första fem minutrarna sen har hon stortrivts som vanligt. Hon och hennes jämnåriga har börjat med en egen liten 3-årsgrupp som heter Igelkottarna och hon verkar gilla det skarpt, kul!

Igår och idag är Zelma och jag lediga. Igår bakade vi äppelkaka med äpplen från vårt äppelträd och ägg och mjöl från lantgården i Styra. Vi ska ha med oss den ikväll när vi ska på middag hos Lotta, Smilla och Alvar.
Vi hann med en massa annat skoj igår också. Zelma cyklade (och jag gick) till Kottarna och lämnade resten av de små röda äpplena som inte gick åt till kakan. Vi busade med grannhunden Svea och handlade på ICA. Det var kundkväll på ICA, vilket jag helt glömt, så det var massor av folk och mycket gott att smaka på. Zelma gillade det mesta: fläskinnerfilé, potatissallad, smörgåstårta, bröd, vaniljgifflar, rökt korv och glass. Hon var livrädd för en tjej som var utklädd till Milko-ko så hon gömde sig och höll för ögonen bakom vår dra-maten-vagn, gullunge! När vi kom hem hade Robert och farfar Tommy anlänt efter en shoppingtur på Bauhaus. Så nu är allt trallvirke på plats inför helgens bygguppdrag.




Inga kommentarer: