09 december 2012

Jobb, lite vila och mera kyla.

Jobb, lite vila och mera kyla. Ja, så kan man sammanfatta den här veckan.

Både Robert och jag har jobbat hela veckan lång. Den lediga helgen, dock fylld med en massa trevliga planer, kom som en skänk från ovan.

Vi har byggt ihop skalet på garderoberna i vårt blivande sovrum under veckan och nu fixar Robert med elen med hjälp av svärfar Tommy.

Det har snöat och varit kallt så våra omgivningar är fortsatt vackert vita. Zelma har varit ute i snön med sina dagiskompisar och åkt pulka. Hemma byggde vi en söt liten snögubbe en eftermiddag och Zelma bestämde att den skulle ha två tofsar, gulligt.

Bortsett från att ett förkylningsvirus har slagit klorna i mig så har helgen varit kanon. Zelma var på sin gymnastik på lördagsmorgonen och sen bakade vi chokladmuffins. Jag har införskaffat en smetfördelare som jag var tvungen att prova och den fungerade ypperligt. Robert åkte till Malmö efter lunch och var på julmiddag med sina herrklubbskompisar och Zelma och jag åkte på knyt-tjejmiddag hos Charlotte, Lina och Tove. Malin kom också dit med 75% av sina barn - Johanna, Jakob och Joel. Så vi var ett livat gäng som hade en toppenkväll! Vi pratade, lekte, lagade hemmagjord pizza och åt godis och glass.

Idag är det söndag och andra advent. En snöstorm kom med besked men Robert kom hem tidigare från Malmö än väntat och slapp köra hem i ovädret. Vi fick både gjort lite nytta och onytta dessutom. Zelma och jag fortsatte vårt bakkalas och idag var det dags att göra hallongrottor. På eftermiddagen kom Rolf och Lotta förbi på fika på vägen hem från Köpenhamn, mycket trevligt!

Zelma har visat stora framsteg i helgen i form av att vissla, göra början till hjulning och handstående samt göra välling själv! Hon fick lite stöttning när hon skulle mäta upp vatten, värma det i micron och mäta upp rätt antal skopor med vällingpulver men i det stora hela klarade hon det utmärkt, imponerande!






Inga kommentarer: