03 juli 2013

Utflyktsdag & semestertrött

Igår var vi på utflykt där vi förenade nytta med nöje kan man säga. Efter en lugn förmiddag åkte vi upp till Båstad för att besöka Willab Garden. Vi ska snart påbörja altanbygget på baksidan och tanken är att göra ett inglasat uterum på den så småningom, så nu gäller det att göra det smart och tänka efter före så vi slipper "spika oss i fötterna". Ewald var gnällig och Zelma hade spring i benen så besöket gick inte helt enligt planen men utmynnade i en bra lösning till slut ändå.

När vi åkte vidare råkade jag se att vi åkte på en väg som hette Viktor Ewalds väg. Kul! Samtidigt var vi på jakt efter ett ställe att äta på. Igång med nät, GPS och Maps på mobilen. Närmaste stället var Café Utsikten så det fick det bli. Ett riktigt smultronställe! Namnet på caféet fick också sin fulla förklaring. Jättefint ställe med mycket god mat. När man gjort sin beställning fick packa kaffetermos, bestick etc och gå ut med den till sitt bord i väntan på maten, mycket charmigt! Att solen strålade och korna strövade omkring i sina hagar runt omkring gjorde ju inte saken sämre. Åk dit och se själva om ni har vägarna förbi en solig dag!

Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Min energi tog totalt helt slut-slut. Ingen ork, lust eller inspiration till någonting. Robert däremot verkade outtröttlig och klippte häcken i sällskap av Zelma medan jag höll Ewald sällskap på golvet. Dagen idag har sett ungefär likadan ut. Robert har fortsatt med häcken och jag har gjort det nödvändigaste med barnen och sovit massor. Det är tydligen jobbigare med semester än vad jag tänkte mig. Nu ikväll börjar jag dock känna igen mig själv igen. Hoppas och planerar för att det håller i sig!

Inga kommentarer: