09 augusti 2007

11

HelRob
Igår var en av de lyckligaste dagarna på semestern för Robert - den nya bilen var klar att hämtas! Igår och idag har vi provkört den ordentligt och vi gillar den skarpt båda två. (Camilla - Tack för hjälpen!, Ali - Det finns en bild på underverket längre ner i det här inlägget!) Igår var vi även och hälsade på Roberts mormor och morfar, Doris och Curt, och Roberts föräldrar, Lena och Tommy, (Tack för maten! x 2) Gårdagskvällen avnjöt vi med lång kvällspromenad längs Ribban, mycket skönt!

Idag har vi varit på dagsutflykt till Vinslöv och Atlejé MB. Vår väninna Camilla var upphovskvinnan till idén då hon skulle dit för en sista provning, och hämtning, av sin brudklänning. Camillas provning gick så snabbt. Hon ser ut att vara född i denna vackra kreation kan jag tala om! Detta ledde till att det fanns lite tid över för mig att prova mina livs första brudklänningar. Det var en mycket rolig upplevelse vill jag lova! En av klänningarna jag provade kändes riktigt bra och ligger nu i toppen på listan...än så länge...jag lär väl hinna prova ett par till innan det är bröllopsdags för HelRobs del...(ca 9 månader kvar). På vägen hem stannade vi vid Bosjökloster och åt lunch. Satt i den underbara klosterträdgården och åt en riktigt god ungtuppsfilé.
Väl tillbaka till Malmö väntade vår väninna, och utsedda toastmadame, Toy, på oss. Tillsammans med henne åt vi mumsig glass på trappan vid kanalen.


Roberts (vår) nya bil - Opel Astra 2007 ½.














Robert & Camilla i Vinslöv med brudklänning (väl dåld) och underkjol i högsta hugg.




















Camilla & jag vid Bosjökloster.




















HelRob i Bosjöklosters trädgård.














Toy vid kanalen i Malmö.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej!

Man får gratulera till den nya bilen! Hoppas att ni trivs bra med den.

Skönt att ni tar tillvara på det fina vädret och inte bara sitter och degar på stranden :)

Hälsa Camilla att jag hoppas att hon får ett väldigt fint bröllop.

Ha det så gott!

/Ali

Carin sa...

Hej! Kul med er nya blogg, himla bra sätt att följa med vad som händer. Och vilka fina bilder! Har ju hänt en del sedan vi gick fotokursen på Lindälvs Gymnasium, kommer du ihåg den tiden? Hoppas ni njuter fortsatt av er semester. Kh Carin

mimmi sa...

Vad spännande att du provade klänningar! Visst är det värsta skumma känslan? Fast roligt, för man blir ju himla fin :-)
Vad roligt att vi får se er här i sthlm på lördag. Längtar!
Kram från fam Englund

mimmi sa...

Och fin bil, glömde jag ju säga ;-)

Anonym sa...

Wow! what an idea ! What a concept ! Beautiful .. Amazing …

rH3uYcBX