05 augusti 2007

9

HelRob
En händelserik helg för oss båda och en bra start på semestern! Vädret har ju varit kalastoppen hittills! Annars ser vi fram emot en lugn hemmakväll.

Helena
I fredags slutade jag på onkologen. Det var med blandade känslor jag stegade ut från avdelningen, glad över att byta jobb men ledsen över att lämna alla goa kollegor.

Lördagen började tidigt, redan kl.06 steg jag upp på min semesters första dag! Anledningen var Camillas möhippa.
Kl.07:30 hämtade jag upp hennes syster Åsa på centralstationen och därefter åkte vi till Carl Hillsgatan 7 för att möta upp Sofia, Maggie och Clara. Kidnappningen ägde rum kl.08:00.
Kl.09:00 åt vi lyxig och god hotellfrukost på Hotell Hilton i Malmö.
Kl.11:00 fick Camilla prova att åka vattenskidor för första gången i sitt liv. Hon var jätteduktig! Åkte på huk två gånger och tappade skidorna ca 10 gånger. Efter detta blöta äventyr blev det välbehövd matpaus på Ribban med bl.a. god ostbricka och pastasallad.
Kl.15:00 var vi hemma hos mig på Kulladal och där fick Camilla en välförtjänt avslappningsmassage av min "gamla" arbetskamrat Sandra.
Kl.16:00 kom vår favoritfrisörska Diana, från salong Ztyle i Trelleborg, och satte upp en imponerande frisyr på vår blivande brud.
Kl.18:00 blev Camilla modellfotograferad av mig i sin fina frisyr och iklädd två lånade finklänningar. (Tack för lånet Louise.B och Louise.K!)
Kl.19:30 var det dags för trerätters middag på Moonlitlounge på Davidhallstorg. Otroligt god mat och fantastisk service! Den här restaurangen kan vi varmt rekommendera. Till Camillas stora glädje anslöt tre av hennes "gamla" klasskamrater här också - Sandra, Helena.J och Monica.
Kl.01:30 avslutas möhippan efter en toppendag. En trött, men tillsynes mycket nöjd, Camilla blev levererad hem till sin blivande makes trygga famn.

I dag har Åsa (Camillas tärna) och jag fixat med alla fotografier som togs under gårdagen. Några exempel finns att betitta längre ner i dagens blog. Sedan hämtade jag Robert i Dalby, dit han åkt och lämnat tillbaka bilen han lånat i helgen för att jag skulle kunna köra under möhippan.

Robert
Igår på dagen anordnade jag seglingstävlingar i Borstahusen, Landskrona. När det var avvklarat åkte jag i lånad bil (Tack för lånet Ville!) upp till Anna och Micke Bedemos husfest i Falkenberg. Där bjöds det bl.a. på god mat och dryck, underbart sällskap och roliga lekar. Husfesten avslutades först efter en god, men kort, natts sömn och en hotellfrukost på Strandhotellet i Falkenberg. Efter det vågade jag köra hem mot Skåne och min väntande flicka i Kulladal.





















Kidnappning - Åsa & Camilla.
















Hotellfrukost - Maggie, Sofia, Clara, Camilla & Åsa.
















Camilla åker vattenskidor i köttbulleposition.
















Mat och vila på Ribban - Sofia, Clara, Åsa, Camilla, jag & Maggie.






















Massagedags - Camilla & massören Sandra.






















Håruppsättningsdags - Camilla & frisörskan Diana.






















Det hårresande resultatet. En otroligt vacker kreation!






















Camilla modellar vant framför kameran.









































































Middag på restaurang Moonlitlounge - Clara, Helena.J, Sandra, jag, Sofia, Åsa & Camilla.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag ville bara tacka igen för en helt underbar möhippa som du och Åsa hade fixat!!!! Det var en superduper dag! Jag är fortfarande trött;)

Kram!