28 november 2007

18

Oj vad nästan 2 veckor gick snabbt!

Sist jag skrev skulle Robert och jag träffa Yvonne, fotografen på Exhibibild, som ska ta våra bröllopsbilder i studioformat. Träffen gick jättebra och vi känner oss väldigt nöjda. Hon visade oss olika typer av bilder och album och vi fick välja hur vi vill att våra bröllopsbilder och vårt album ska se ut.


Helgen den veckan gick åt till jobb för min del och Robert låg hemma i sängen och kurerade sig från ett virus i halsen och fixade el och ljus i vårt "nya" sovrum ihop med Tommy.

Förra veckan...
Jag var på smyckekväll hos en "gammal" arbetskamrat i onsda
gs, träffade några av mina andra "gamla" Onkologen-kollegor och gjorde en massa örhängen. Väldigt kul och kreativt! Hoppas på fler sådan träffar. När kvällen var slut för min del och regnet öste ner kom Robert och hämtade mig, vilken service..:)

...och så äntligen(!) kom helgen! Vi var lediga och hade bokat rum och behandling på Hotell/SPA Erikslund norr om Ängelholm. Vi checkade in kl.10:30 på lördagen och anlände till ett rum med mousserande vin, frukt och choklad, mums!

Vårt hotellrum, nr 404













Sedan tränade jag medan Robert satt i foajén och bekantade sig med kaffe, bok och Lotta Engberg. Resten av weekend:en åt vi gott, sov mycket och fick en SPA-behandling som hette "Romeo & Julia" (= Kurbad för två i parbubbelpool inkl. ansiktsbehandling och fruktjuice). Mycket skönt! Vi valde tallbarr som badolja och doft då den skulle vara utrensande och bra om man har varit eller höll på att bli förkyld. Robert som då hade lite kvar av sitt halsvirus blev väldigt påverkad och svettades ymnigt under och 30 minuter efter badet, men har inte hostat det minsta sedan dess!

Robert, inför Romeo&Julia-behandlingen, och försöker likna en mulvad.


















Nytränad och redo för en avslappnande SPA-behandling.


















Efter en underbar helg med frukost på rummet på söndag morgon var det så dags att återgå till jobbet och vardagen igen, vilket ingen av oss var så sugen på, men men...

Vår frukost på rummet! Ankomst: kl.11:00.














...innan vardagen kom i kapp oss var vi dock i Landskrona på vägen hem från Ängelholm och hälsade på farmor Gerda. Där bjöds det på hemmabakad fika och kaffe, väldigt mumsigt! Sedan hann vi även med ett middagsbesök hos Lena och Tommy. Lika gott och trevligt som alltid!

Den här veckan har ju knappt hunnit börja än men i
dag har jag varit ledig, (ja, på en onsdag, fördelen (nästan den enda!) med att jobba oregelbundet), och dagen har jag tillbringat i sällskap med Eva och lille Amadeus. Amadeus håller på att lära sig gå så honom skrattar man åt/med mest hela tiden..:)...Eva och jag hann dock få i oss lite god thaimat också, inhandlad i förbutiken på ICA Supermarket på S:a Förstadsgatan. Bra pris och jättegott! Så det har varit en himla trevlig dag helt enkelt.

En glad Robert-nyhet är att Volvon nu (äntligen!)är såld!!! Den ska flytta till Småland på lördag.
Hej då Volvon och tack för denna tiden!

...och på tal om resor så ska min lillsis Anneli ut och fara i morgon. Hon ska flyga ända till Shanghai i Kina för att hälsa på en väninna. Trevlig resa!

2 kommentarer:

Carin sa...

Hej Helena! Ser görmysigt ut med SPA. Och frukost kl 11 passar väl dig bra ;-) God 1:a advent till er!

Anonym sa...

Tak for de interessante oplysninger