04 december 2007

19

Nu är min lillsis framme i Kina och jag har fått SMS om att hon sitter och dricker drinkar i en snurrande bar på 47 våningen i Shanghai. Är det möjligtvis någon som kan hämta hem henne???
Hon verkar i alla fall ha det bra och det har också framkommit att hon
hunnit beställa en skräddarsydd klänning till vårt stundande vårbröllop.

Dagarna som gått sedan jag skrev sist har varit ganska hektiska.

Jag jobbade dagpass i helgen (fredag + lördag). Robert var i Hyllinge hela lördagen och hjälpte sin lillasyster Therése och hennes Andreas att flytta från en trång lägenhet till ett rymligt hus. Själv kom jag dit när jag slutat jobba och då var allt redan flyttat och klart. Snacka om effektiv flyttning! Så man kan säga att jag kom till det bästa - husesyn och god tacosgratängmiddag.

Söndagens arbetspass hade jag bytt bort för att kunna fira min födelsdagsprins i godan ro. För en gång skull vaknade han före mig! Det har nog knappt hänt innan, men har man födelsedagspaketslängtan så har man.


Nyvaket födelsdagsbarn bland sina morgonpaket.













När morgonpaketen var öppnade var det fullt ös. Storstädning och bakning à la Helena och matinköp och matlagning à la Robert. Det kom inte fram något julpynt den här 2007-års 1:a advent då Robert vägrar fylla år bland julsaker...men två små söta garntomtar från Andreas mamma Karin hade ändå lyckats rymma in och sätta sig i fönstret, men som tur var märkte inte Robert dem förrän hans 28:e födelsdag var förbi.

Kl.17:00 kom alla gäster. Roberts familj och släkt är väldigt duktiga på att passa tiden så vi var klara redan kl.16:30 som tur var. Det bjöds på kyckling- och couscoussallad med dressing och bröd och till efterrätt blev det kladdkaka med ckoladglasyr och vispad grädde samt en ätbar födelsedagspresent från min mamma Lisbeth i Kungsbacka - Roberts favorit - en prinsesstårta.

Då vi inte haft så många gäster i vår lägenhet tidigare fick vi dela upp dem mellan köket och vardagsrummet så att golvet skulle hålla.

Vardagsrumsgästerna - morfar Curt, mormor Doris, farmor Gerda, Andreas, lillasyster Therése och mamma Lena.














Vardagsrumsgästerna med två nykomlingar - farbror Sacke och faster Berit.













Köksgästerna - födelsdagsbarnet Robert, pappa Tommy, Åsa, faster Lena, Thomas, "pappa" Bengt (ingift morbror) och moster Eva.













Prinsesstårtan...som även räckte till några glad arbetskamrater på JiHå dagen efter.













...och så var kalaset slut.

En kalastrött Helena i diskartagen.



















Robert passar på att tacka för all uppvaktning, presenter och SMS i samband med hans 28-års dag!

Igår var det måndag och jobb som stod på schemat och på kvällen var det kalasdags igen. Den här gången var det farmor Gerda som slog till med julmiddag på restaurang Gläntan i Landskrona på sin 78-års dag. Årets första julmat serverades via en 3-rätters meny med glögg som välkomstdrink. Jättegott och mysigt. Vi blev väldigt mätta och nöjda och behöver nog inte äta någonting igen förrän på julafton.

1 kommentar:

Anonym sa...

l?rt en masse