17 december 2007

20

För att lugna alla orolig själar - mina kära lillasyster är tillbaka på svensk och säker mark. Hon har haft det jättebra och är numera en Kina-älskare.

Två veckor sedan den senaste uppdateringen och de har fyllts med jobb, träning och många roliga sociala händelser.

Förra fredagen var jag och hälsade på på Onkologen 1 ihop med några
av mina "gamla" arbetskamrater som också bytt jobb. Vi blev uppdaterade och åt kladdkaka med chokladglasyr, mumsigt värre.

Helgen började sedan med ett restaurangbesök på Teaterkatten i Helsingborg tillsammans med pappa och Laila. Vi åt god mat och hade jättetrevligt. Sedan fortsatte deras helg med turande till Helsingör och Wallmansbesök där Laila blev födelsedagsfirad av vår artist Mark. Mycket lyckat!

Söndagen tillbringade vi tillsammans med Camilla och Mark. Robert hjälpte dem med datorn och de bjöd på god thaisoppa med lite sting i och glass till efterrätt.

I måndags skulle Robert och jag prova ett spinningpass på Friskis&Svettis för första gången. Vi har spinnat tidigare båda två men haft årslång paus. Jag har varit tvungen att avbryta spinningpass då för några år sedan för att jag fått kramp i magen, vilket jag tolkat som överansträngningssymtom, därför laddade jag med mycket vatten och pulsklocka. För min del gick passet jättebra och jag höll mig på max 90% av min maxpuls och magen var snäll hela passet. Robert fick dock avbryta efter en kvart. H
ela hans kropp totalvägrade spinning just den här dagen, men skam den som ger sig, ikväll ska vi göra ett nytt försök.

Den här helgen har jag jobbat. Har en sjuksköterskestudent som går bredvid mig. Hon är duktig men är i början av sin utbildning så tar allt lite extra tid. Som tur är har dock helgen varit lagom, så vi har hunnit arbeta och lära i ett bra tempo.

I fredags hade vi besök av Anette och Roger. Vi komponerade ihop en trerätters lyxmiddag och njöt i fulla drag. De sov över i vårt lilla gästrum så i lördags fick Robert vara ensam värd då jag var på jobbet, men det gick så klart hur bra som helst!

Julkära och konsertfina.













...och i
går fick vi riktig julkänsla för första gången i år. Våra vänner Eva och Mattias bjöd oss på julkonsert i deras kyrka och vi fick uppleva en fantastisk julshow och kyrkan var fylld till bredden! Efter konserten bjöd Eva och Mattias på soppa och bröd hemma hos sig och till efterrätt blev det glögg och pepparkakor. Deras 11-månaders son, Amadeus, är helt galen i pepparkakor och blev riktigt arg på oss när vi tog bruken ifrån honom för att förse oss. Men när han själv fick en pepparkaka i handen var lyckan gjord och ögonen två storlekar större, minst!

Inga kommentarer: