08 juni 2009

48

JUNI 2009

Första sommarveckan har gått och vi har hunnit med en hel del. Veckan började med ett besök hos barnmorskan. Magen växer som den ska, bebisens hjärta slår exemplariskt och mitt blodtryck är bra trots svullna ben, fötter och händer, skönt!

Under den gångna våren har jag haft en del fotouppdrag och större delen av mina lediga dagar har gått åt att redigera bilder, men det är verkligen jättekul att bli klar och få överlämna resultatet.

3 juni - I onsdags var jag på den årliga sommarfikan på jobbet, åt god tårta och träffade min kollegor. Man ska ju vara glad att man har ett jobb i dessa tider, men jag måste ändå erkänna att det är sååå skönt att inte jobba just nu! På kvällen gick jag på mitt sista gravidyogapass och ser redan nu fram emot att kunna börja på mamma-barnyogan till hösten.

4 juni - I torsdags provade jag lymfdränagemassage för första gången. Det är okej att få under graviditeten och kan hjälpa mot gravidsvullnaden i ben, fötter och händer. Ärligt talat hade jag inte så stora förhoppningar på att det skulle fungera, men jag måste nog erkänna att det har gjort lite nytta ändå, vilket jag så klart är väldigt tacksam för! På torsdagskvällen var vi på studentuppvaktning i Malmö. Det var min bästis Camillas lillebror, Marcus, som blev "befriad".

Robert och Samuel.














Systrarna Camilla och Åsa, med sina söner Samuel och Theodor, i väntan på lillebror/morbror/studenten Marcus.














...och så kom han då till sist! Väl mött av en skönsjungande kör bestående av familj, släkt och vänner.


5-7 juni - Efter att ha storstädat huset tillsammans tog vi vårt pick och pack och åkte norr ut. Först hälsade vi på hos mamma.

HelRob och Tjockismagen jäser i mammas soffa.














Mamma Lisbeth.














På lördagen (nationaldagen) hade vi vår sociala dag med ett välplanerat besöksschema.
Vi började med lunch hemma hos Anette...














...sedan åkte vi vidare till Onsala och Draget där Stockholmsborna, familjen Englund, var på besök och vi fick äta god rabarberpaj och träffa deras fina nya familjemedlem, Judith.

Jag, Mimmi och Judith.



















Nationaldagen avslutades sedan med inflyttnings-/20-års-/18-årsfest hemma hos min äldsta (och alltså första) och bästa barnvaktsfamilj - familjen Lindahl.

Robert sitter och myser i sommarsolen på familjen Lindahls fina altan.



















Födelsedagsbarnen - lillebror William och storasyster Caroline. I bakgrunden syns en del av deras nya boning.



















Nyinflyttade Eva och x-grannen Anneli.


















Mats och nyinflyttade Ralph.















Söndagen tillbringade vi hemma hos pappa i Onsala. Robert och pappa fyllde vår bil med ett skötbord (...samma som Anneli och jag legat på när vi var små...) samt lite annat behövligt, medan jag rensade ur mina garderober i mitt flickrum. Det kan man ju tycka var på tiden då jag flyttade hemifrån för sju år sedan...!!!...eller så är det så att jag "bo:ar" även här...välj själva!

Robert, pappa Per och Eivor äter frukost på altanen.

















8 juni - Idag har jag haft besök av min frisörska/väninna Diana. (Det är tur att man i alla fall kan bli lite fin i håret när man i övrigt är mest tjock och otymplig numera!) Diana jobbar i vanliga fall på sin salong, Ztyle, i Trelleborg men efter att vi flyttat till Hyllinge kommer hon hit var annan gång det är dags för klippning. Så himla snällt av henne och Robert och jag är så glada och tacksamma för det! Innan klippningen idag åt vi frukost/brunch tillsammans. Diana kom med nybakat och hembakat bröd och jag fixade dryck och pålägg, mumsigt.

Diana och jag.

1 kommentar:

sofie sa...

TAck för tipset!
Ska jag se om jag kommer iväg och kan titta en dag...! :)

Är inte det lättaste att hitta på saker längre! :) haha..

Och din mage den växer och frodas..
När är det nu dags för den lilla att titta ut?