16 juni 2009

49

Oj vad tiden går fort! Trodde, i mitt stilla sinne, att den skulle sakta ner lite nu när jag är heltidsledig, men nej nej... Nu har plötsligt halva juni också gått och sommaren är här även om sommarvädret lyser med sin frånvaro. Mina svullna händer och fötter är dock ganska glada över att tempraturen håller sig låg, men för alla semesterfirare och "solfångare" hade det ju varit mycket trevligare med lite sol. Glöm inte solkrämen bara!

9 juni - var vi i Ullared med familjen Karlsson. Robert hade inte varit där tidigare och var ganska skeptisk. Han blev dock positivt överraskad och var nöjd över våra gemensamma inköp till hem och kommande bebis samt inte minst över att få lite nytillskott till sin egen garderob. Innan vi entrade Ge-Kås laddade vi med bilbagagefika (ägg-och-kaviarsmörgåsar och hemmagjord rabarbersaft à la Camilla), mumsigt och mycket välbehövligt!

En nyvaken Samuel i vårt bagageutrymme.















Camilla, Samuel, Mark och Robert i kassakön på Ge-Kås.














Robert hade aldrig tidigare varit med om att fylla en hel kundvagn med saker - Välkommen till "Ullaredverkligheten" säger vi som varit med om den upplevelsen tidigare!

Samuel med ett berg av prylar från Ge-Kås bakom sig.















Jag har ju haft några fotouppdrag under våren, som jag nu äntligen har lite tid att fixa med, och här är resultatet från den senaste bröllopsfotograferingen.













13-14 juni - Under helgen som gått har vi varit riktigt aktiva och sociala. Lördagen började med ännu ett besök på IKEA. (Vi har nämligen varit där ett par gånger under veckan för att titta och fundera.) Badrummet på övervåningen behövde bli mer enhetligt och var i behov av bättre förvaring, vilket vi nu inhandlat till. Skåpen i nygamla skötbordet, köket och badrummet på undervåningen behövde också en förbättring, så det blev inhandlat trådbackar och utdragbara lådor till dem också.

Robert + IKEA = sant














Rullgardiner till de större sovrumsfönstren på övervåningen och ett draperi på vajer, för att dölja vår sovrumsgarderob, är nu på plats. Finfint! Robert är en riktig "handy man" när han lägger den sidan till. Nu ska husfrun bara stryka och lägga upp draperiet också...



















Vårt nya och fina tvättställsunderskåp!














Mellan IKEA-shopping och skruvande var Lena och Tommy här på spontan lördagsmiddag och senare på kvällen kom mamma och Göran förbi på kvällsfika, jättetrevligt!

På söndagen skulle vi ha skruvat ännu mer men då lös plötsligt solen. Det var bara att planera om dagen, hoppa i trädgårdskläderna och bege sig ut för en tur med gräsklippare och kratta. Allt regn hade ju gjort vår gräsmatta till en mindre äng. På eftermiddagen var det sedan dags för födelsedagskalas i Landskrona. Det var Lena som fyllde år - GRATTIS! - och bjöd på matpaj och jordgubbstårta, gotti-gottgott.

Jag och tjockismagen kalasfina - vecka 34 (33+5).



















15 juni - Igår var vi på kontroll hos barnmorskan. Vi är ju där en gång var annan vecka nu när det börjar närma sig slutet av graviditeten. Bebisen verkade må prima och hade en hjärtfrekvens på 140 slag/minut. Magen hade vuxit enligt kruvan och SF-måttet var nu 33cm. Förutom att mina fötter och underben svullnat en del så har även fingarna börjat "ta form" och bli ömma. Jag har sedan ett par månader tillbaka inte haft på mig mina ringar då de har varit lite svåra att få av. Här om dagen upptäckte jag dock att fingrarna svullnat till ordentligt! Provade förlovnings- och vigselringen och upptäckte att jag nu bara kan bära dem på höger lillfinger, ooops! Blodtrycket är dock bra, så det är bara fråga om "normal" graviditetssvullnad, så även om det är mindre roligt att var öm och svullen så är det ju skönt att veta.

1 kommentar:

Sofie sa...

Glad midsommar!
Hoppas du får en underbar dag :)