16 augusti 2009

59

10 augusti
Idag var vi på BVC på morgonen. Zelma har gått upp 230g på fyra dagar! Hon väger nu 4330g och är ikapp sin födselvikt.


Strax innan lunch kom Tommy, Lena och Gerda och hämtade upp oss för en dagsutflykt till Mölle och Kullaberg. Vi har ju hört talas om att det blivit överskott på nyckelpigor i år och på Kullaberg (Kullen) fick vi uppleva det på riktigt. I vanliga fall tycker jag att nyckelpigor är fina men när det kröp och flög omkring i drivor var de jätteäckliga. Det fick bli picnic i hamnen i Mölle istället, men det gick fint det med.

Nyckelpigor har invaderat en sten på Kullen.















God picnic i Mölle hamn.














På eftermiddag kom min farbror Rolf och Lotta på besök.

11 augusti
Idag åkte vi iväg på vår första längre "utflykt" med Zelma. Vi styrde kosan mot Onsala och Kungsbacka. När vi kom fram mötte vi upp med Anneli, Niklas och mamma och åt god lunch på PeterNiclas. På kvällen kom pappa bort till mamma och träffade Zelma för första gången. Sen åt vi middag innan vi åkte hem till pappa för att ta in på hotell Onsala.

Zelma träffar sin morfar för första gången!



















Zelma med sina fina vagndjur. Nallen från familjen Karlsson, Tummen från mamma/mormor och Pellefanten från pappa/morfar.














12 augusti
Vi har bestämt att vi ska döpa vår dotter i Onsala kyrka och efter lite funderingar och diverse telefonsamtal och besök i olika lokaler så har vi idag bokat dopfikan på Onsala Herrgård. Det känns jätteskönt att slippa fixa med mat etc. själva samt att få visa "mitt" Onsala för min skånska familj.


Idag firade vi Zelmas ankomst till världen och Onsala. Pappa hade fixat fin hallontårta från Majgården och Anneli, farmor Ingrid och Eivor var också på plats för kalaset.














Fyra generationer Idegårdsblod - 1925, 1954, 1981 och 2009.



















Robert passar Pellefanten och Anneli mostermyser med Zelma.














Zelma sover middag på altanen i den goda Onsalaluften.















På eftermiddagen återvände vi till Hyllinge.
Så här gott somnar man på sin pappas axel i hemmets lugna vrå.















13 augusti
Idag är Zelma 2 veckor gammal och jag och Robert har varit ett par i 3,5 år. Tänk vad mycket underbart som hänt under den tiden!

14 augusti
Besök av familjen Möllerström.
Enez, Madde, Karin och Zelma.














15 augusti
Idag var vi på en första långpromenad sedan förlossningen, härligt! Min stackars kropp håller ju på att läka för fullt men det går ju så klart sakta och just idag känns det som om jag aldrig kommer att bli hel igen... Tur att jag fått en sådan underbar dotter för besväret!














16 augusti
Zelma myser med sin pappa i soffan.














Natten till idag ville Zelma inte sova. Hon har ju varit väldigt snäll i övrigt så förr eller senare visste jag ju att trenden skulle brytas, men oj vad det var tråkigt att vara vaken själv med henne i mörkret mitt i natten. När man själv är så trött och sovvillig så ögonen går i kors är det mindre mysigt med ett klarvaken bebis. Då är det tur att man är två föräldrar och kan bli "avlöst". En timmas ostörd sömn gör verkligen underverk!

Inga kommentarer: