23 augusti 2009

60

17-23 augusti
I måndags börjde Robert jobba igen och Zelma och jag var själva en hel dag för första gången. Det gick jättebra! Vi kom iväg till BVC på morgonen och var hemma resten av dagen. Zelma har gått upp 200g den gågna veckan och väger nu 4530g.

Mor och dotter sover gott.



















På torsdagen kom Camilla och Samuel på besök ändå från Malmö. Vi åt lunch och hann vara ute i det sköna sensommarvädret och besöka lekplatsen innan det var tid för dem att åka hem igen.



















Finaste lilla Zelma, 3 veckor gammal, sover sött i vår stora säng.












När helgen närmade sig börjde Zelma ställa nya krav. Hon hade kommit på att det var mycket trevligare att vara i sin mammas eller pappas famn än att ligga själv, smart tjej!

Mamma kom på besök den här helgen, jättetrevligt, som alltid. Vi åkte in till stan på lördagen för att handla sidenband till dopklänningen, men vi kom dit precis lagom tills alla affärer stängt, typiskt. Vi gick till Möllebacken istället och åt en god våffelfika och ammade, så det var värt stadsbesöket i alla fall. På kvällen kom Tommy och Lena hit och vi åt årets sista grillmiddag. Under middagen började jag känna mig lite "kymig", fick feber och smärta i höger bröst. Jag blev snabbt varse om att jag fått min första mjölkstockning och satte genast igång att pumpa, massera och prioritera det bröstet vid amning, och två dygn senare var jag bra igen, skönt! (Tack Camilla - för lånet av pumpen och alla användbara tips!)

Zelma är fredagsfin i sin första klänning. Hon fick den av sin mormor när hon föddes men var för liten för den då.




Inga kommentarer: