20 oktober 2009

69

19-21 oktober

Bäst att fortsätta blogga när man ändå är igång. Vi har haft tre bra dagar med inga, en och många aktiviter. I måndags var vi hemma och myste Zelma och jag. När jag gjorde i ordning mig låg Zelma vid sidan om på skötbordet och efter ett tag hade snurrat en kvarts varv. På tisdag låg hon sedan på mage och tränade på en ganska stor kudde och plötsligt rullade hon över på vänster sida. Jag tror det var kuddens "fel " men det var väldigt roligt att se Zelmas förvånade min. Summa sumarum så tror jag att vår lugna spädbarnstid börjat bytas ut mot den mer rörliga bebistiden nu när Zelma börja närma sig en ålder av 3 månader.

19 oktober - En nybadad tösabit.



















Zelma har börjat intressera sig allt mer för gosedjuren i sin mobilbåge. Råttan, som är störst, är den som utsätts för mest snytingar än så länge, resterande djur utsätts för långa blickar och en massa joller.















Zelma tycker inte det är jättekul att ligga på mage så det får bli många korta träningspass istället.


Hade man tränat magen på det här viset så hade man kanske lyckats få rutmage till slut!


I tisdags hade Zelma och jag en aktivitet inplanderad. Det var en promenad runt Hyllinge tillsammans med Stina och lilla Hanna, som vi träffat på BVC och som bor på gatan bredvid oss. Zelma somnade gott i vagnen och sov vidare när vi kom hem, tillräckligt länge för att jag skulle hinna ta kort på hennes söta sova-med-mössa-stil i alla fall.



















Sovdags igen. Zelma sover många korta stunder nu för tiden och vaknar allt som oftast inom 10 minuter när man flyttar henne från amningskudden. Man hinner inte så mycket, men ett toalettbesök eller liknande brukar gå. Zelma har börjat gilla att ha napp allt mer, men fingrarna är fortfarande favoriten. Pellefanten, eller en filt, att hålla i har hon också börjat tycka om när hon är trött, framför allt när hon ska somna själv.














Far och dotter har tisdagssnack.














Idag har vi haft mest att göra. Vi har varit på två mamma-bebis-träffar! Först var vi på frukostfika med kollegorna hemma hos Lisa och lilla Mait och sen åkte vi vidare till Malin och Jakob i Rydebäck för lunchfika med några från FamiljeLiv-gänget. Zelma var verkligen superdupersnäll hela dagen! Hon sov, jollrade och åt om vart annat så jag kunde njuta av god fika och gott sällskap på båda träffarna. Tänk vilken underbar och snäll dotter jag har!

Zelma vilar efter ankomsten till Lisa och Mait.














Min kollega Malin och hennes söta lilla Ellie.














Våra FamiljeLiv-bebisar var vakna och belåtna alla sex samtidigt så vi passade på att fotografera dem lite.
De tre främsta: Theo, Zelma och Jakob. De tre i den bakre raden: Melanie, Liam och Linnea.














I förra blogginlägget skrev jag ju att jag hade beställt en kalender och nu har den kommit! Den skulle levereras 14 dagar efter beställningen men dök upp redan efter nio! I like! Man kan ju bestämma text, färg och utformning själv och så här ser min ut - svart botten, med en av årets designvarianter (blommorna), vit text och rosa snodd. Insidans utseende är också full med val, men de besparar jag er.














Idag har Robert arbetat sin sista dag för den här veckan så imorgon ska vi ha en lugn och härlig (och efterlängtad!) familjedag och ladda inför helgens bravader - Zelmas dop i Onsala kyrka.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, så söt hon är! Vi ses i helgen!
Kramar Frida