31 mars 2010

85

30 mars (forts.) - 31 mars

Dags att avsluta mars på bloggfronten. Zelmas 8 månadersdag firades till att börja med med ett besök hos sjukgymnasten. Diagnosen av mitt knä blev överansträngning. Jag fick behandling och ordinerades vila och träning som inte gör ont och förhoppningsvis kan jag börja jogga igen om ett par veckor. God nyheter! Resten av dagen tillbringade vi hemma och jag bakade kladdkakemuffins medan Robert satte upp den sista grinden och fixade med barnspärrar till köksskåpen. Så nu är vårt hem barnsäkrat, skönt!

30 mars - Zelma beundrar sin fars arbete.



















30 mars - Bildbevis på Zelmas första två tänder!













30 mars - Pelare, trappräcke och grind på plats. (Tack för hjälpen Tommy!)



















31 mars - Idag hade vi playdate med mina kollegor här hemma hos oss. Här provar Ellie, Noah och Milo barnhagen.














Mitt under träffen ringde en "long-lost-friend" från gymnasiet, Carin. Hon och hennes familj var på väg från Danmark till Kullavik och undrade om de fick ta en fikapaus i Hyllinge. Självklart var de varmt välkomna och det var sååå roligt att träffa dem och få se hennes sambo och barn i verkligheten.

31 mars - Zelma var väldigt nyfiken på jämnåriga lille Isaac och gjorde allt för att komma nära.



















31 mars - Min kollega Pernilla med sin fina lille Elton.



















Mars sista dag började med årets första åskväder och avslutades med att Zelma lärde sig tända och släcka golvlampan i tv-rummet. Man kan ana en koppling mellan dessa två händelser!

Inga kommentarer: