09 maj 2010

90

6-9 maj

Födelsedag x 2, London, shopping och mumsig mat kan sammanfatta den här perioden ganska bra med. Den här helgen åkte nämligen jag och mamma och hälsade på LillSis Anneli i London medan Robert och Zelma höll ställningarna hemma i Hyllingehålan.

6 maj - Mamma fikar på Kastrup i väntan på avfärd. Resans godaste capuccino för övrigt.














6 maj - Framme! Anneli fixar mat till de hungrig resenärerna i sitt smala men fina Londonkök.














6 maj - Jag, Niklas och Anneli mumsar på balkongen i den varma Londonsolen.














6 maj - Anneli och mamma i en av Londons mååånga dubbeldäckare.














6 maj - Mamma och Anneli på upptäcksfärd i London. Kolla in växtväggen i bakgrunden. Arrangerad till tusen, men jättefin även på nära håll.



















Då jag har en lillasyster och mamma som älskar kläder och shopping så blev det en hel del av den varan under helgen. Jag klagar dock inte, hittade tre nya toppar, goda presenter till Robert och lite smått och gott till Zelma.

6 maj - Anneli och mamma i en kläddjungel.














6 maj - Mamma, jag och Anneli på restaurant Browns i Angel där vi åt min födelsedagsmiddag. (Tack Anneli för det finfina halsbandet!)














7 maj - Hemma i Hyllinge klarade sig Robert och Zelma jättebra! Zelma höll ordning på sin far och såg till att han vaknade i tid på morgonen till exempel.













7 maj - Frukost och fantastiskt goda choclate choclate chip cookies. Vi orkade inte äta upp alla som vi fick till kaffet på restauranten igår så jag gjorde en egen lite doggy bag, trots högljuda portester från lillasystern. Hon tyckte dock det var goda att äta till morgonkaffet så 1-0 till mig.














7 maj - Jag ger mamma en födelsedagssminkning. Hon fick prova några Tikei-ögonskuggor och var så fin hela dagen.



















7 maj - The Svantesson girls ready for some London action.














7 maj - Vi började dagen med ett besök på matmarknaden. Ojojoj vad mycket gott där fanns! Tänk om man kunde handla så här vackra tomater hemma på ICA Maxi...



















7 maj - Mamma och Anneli brevid en massa godsaker.














7 maj - LillSis and BigSis in London...med god Exotica-smoothie i handen.














7 maj - Lite välbehövligt vätskestopp och vila på en av Londons många pubar.














7 maj - Anneli och mamma på en turkisk restaurant i Angel där vi avnöjt mammas födelsedagsmiddag. Anneli höll dock på att bli utan mat då mamma spillde ut hela sitt rödvinglas på hennes tallrik ett par minuter efter att bilden togs.














Hemma i Hyllinge var läget under kontroll. Robert och Zelma hade lite besök av familjen under helgen, skönt med lite vuxensällskap tyckte Robert.

8 maj - Zelma myser min sin favoritfaster.



















8 maj - Sista kvällen i London och stort bakelsekalas, mums!














Tack Anneli och mamma för en superdupermysig långweekend i London! Anneli, du var en jätteduktig hobbyguide, men nu längtar vi efter att få hem dig och Niklas på svensk mark igen. Tack till min älskade make som vågade låta mig åka iväg så länge trots hotande askmoln över Irland och norra Skottland...och slutligen tack till min älskade dotter som lyckades vara snäll mot sin pappa nästan hela helgen.

1 kommentar:

Familjen Mars sa...

Hej!
Vad bra att det funkar med bordet till tripp trapp stolen. Hoppas att allt är bra med er, härligt med London. Allt är bra med oss, men vi har mycket att stå i nu inför flytten, men det är kul Anders har redan börjat jobbat lite smått nere i Dubai så han åker fram och tillbaka. Nu ska han vara borta i 2 veckor, vi längtar redan. Hugos födelsedagståg kommer från jabadabado, om du googlar det kommer det massa exepel på sidor där du kan köpa det. Jag har sett det i flera leksaksaffärer med, b.la hansaleksaker. Kram Klara