27 juni 2010

21-27 juni

En härlig semestervecka har passerat och vi har träffat underbara vänner i Norrköping, Stockholm, Nacka och Motala, firat midsommar och haft härliga familjedagar. Zelma har börjat dansa, hon snurrar runt runt eller gungar i knäna och skrattar så fort hon hör musik, så gulligt. Resterande får ni veta genom att titta på bilderna och läsa bildtexten.

21 juni - Kolmården erbjöd många intressant djurmöten.

21 juni - Zelma och Robert på Kolmården.

21 juni - Zelma kollar in getterna. Senare var hon inne på bondgården och klappade dem också, helst deras bakdel, då hon verkade tycka att deras framdelar med horn etc. var för läskiga.

21 juni - Jag och Zelma lunchar.

21 juni - När Zelma sov middag passade jag och Robert på att ta en glasspaus.

21 juni - Kolmårdens kameler i fin ordning.

22 juni - Jenny och Zelma lunchar i Norrköping innan vi begav oss vidare mot Stockholm och Östermalm.

22 juni - Norrköpingsbus.

23 juni - var vi på dagsutflykt i Stockholms skärgård. Här står Robert med Zelma på den vackra skärgårdsbåten Norrskär på väg mot Vaxholm.

23 juni - Vi hittade Vaxholms Hembygdsgård, vilket smultronställe!!! Fint väder, god mat, vacker utsikt och barnvänligt, bara en massa plus med andra ord. Vår lilla solstolle Zelma trivdes som fisken i vattnet.

23 juni - Zelma och Robert leker vid Hembygdsgårdens brygga.

23 juni - HelRob på Vaxholm. I bakgrunden syns kastellet.

23 juni - Skönaste sovstilen. Man blir trött av all skärgårdsluft och smutsig om fötterna av alla upptäcksfärder.

23 juni - På andra sidan viken från vårt lunchställe. Robert sitter och blickar ut över sjön och Hembygdsgården.

24 juni - hade vi en citydag och började med en morgonpromenad runt Gärdet. Zelma älskar att putta sin vagn och blir frusterarad när den är bromsad.

24 juni - Lunchdate med min väninna Lollo, som jag lärde känna när jag bodde i USA, och hennes Bianca-mage.

24 juni - På eftermiddagen fikade vi med Tobbe och Frida på hotellets bakgård.

25 juni - Midsommarfirande hos familjen Englund, med vänner, i Nacka.

25 juni - Vår lilla midsommartös.

25 juni - Midsommarflickorna leker med Duplo.

25 juni - Vi åt och åt och åt och åt, men det var så gott, så gott, så gott.

26 juni - Midsommardagen - Efter lunch åkte vi på utflykt med Mimmi, Emil, Sixten och Judith till Björkvik. Stranden brukar vara full med folk, men tidigare på dagen hade det regnat så vi fick hela stranden för oss själva, lyxigt.

26 juni - Robert hjälper Zelma i hennes första möte med havet.

27 juni - På väg från Nacka till Motala gjorde vi en avstickare till Smultronstället i Söderköping och åt glass i stora lass.

27 juni - Snart framme i Motala och Zelma har tröttnat på att åka bil. Dags att ta fram en av livlinorna = barnprogram via SVT Play i mobilen. Hur löste våra föräldrar de här stunderna? Lät oss skirka, stannade eller åkte inte på bilsemester med småbarn kanske? Personligen kommer jag inte ihåg, eller så skrek aldrig Anneli och jag när vi var små...