12 december 2010

118

6-12 december

Den här veckan har familjen Winthers sjukstuga fortsatt och Robert fick vabba i måndags, men därefter har vi äntligen börjat tillfriskna, härligt. Det enda positiva med att bli förkyld tycker jag är att man uppskattar desto mer när man är frisk. Bortsett från måndagen så har Robert jobbat resterande delen av veckan och Zelma och jag har varit på playdate och på Öppna Kyrkis julavslutning. Sedan verkar Zelma vara inne i någon slags utvecklingsexplosion, hon gör nyare och roligare saker för var dag som går, men mer om det strax. Det första antagningsbeskedet kom den här veckan och jag är reserv nummer 11 i yrkeslivserfarenhetsgruppen, det finns några olika antagningsgrupper nämligen. Ja, så nu är det bara att hålla tummarna för att rätt personer tackar nej till sin plats så att jag får en. Antagningsbesked två ska komma 27 eller 28 december och är jag fortfarande reserv då så tänkte jag åka upp till uppropet, sen får det vara. Ja, så framtiden är fortfarande oviss kan man säga, lite obehagligt men intressant ändå.

Nu till Zelmanyheterna:
- Hon gick upp för trappan själv (med bevakning givetvis!) och lyckades bära med sig en liten kartong och en liten påse hela vägen. (Jag har filmat det men den blev för lång för att lägga ut på bloggen tyckte jag.)
- Hon har lärt sig skåla.
- Hon har lärt sig kasta snöboll.
- Hon kliver själv i sina vinterkängor och älskar att gå omkring med dem inomhus.
- Hon har provat att äta snö och verkar tyvärr gilla det...
- Hon låtsaspratar i sin lektelefon och svarar ibland tillbaka när hon får prata med någon i den riktiga.
- I fredags tog hon klosslådan på armen och en Duplobricka under den andra och låtsades att hon skulle iväg någonstans. Hon vinkade hej då och gjorde slängpussar.
- Samma fredag modellade hon framför spegeln med mitt pannband, som åkte av och på, av och på, sen fixade hon till håret och skrattade åt sig själv.
- Hon sprang rakt in i väggen när hon skulle skoja och springa ifrån mig. Det såg precis ut som på film, så trots att hon fick lite ont och blev ledsen kunde jag knappt hålla mig för skratt.
- Hon har hittat näsan, magen och naveln.
- Hon borstade håret med vår nya bilborste från Ullared.

7 december - Zelma goes 80, After Ski, here I come!



















8 december - Playdate i Rydebäck. Jakob och Zelma har själva fixat klätteranordningen och står sedan och låtsasmatar varandra när det var Malins och min tur att äta lunch.



















10 december - Zelma älskar att åka pulka. Hon går själv och hämtar den, lägger den ner och sätter sig i den och väntar på att bli dragen.



















10 december - Vårt älskade lilla snötroll.



















11 december - Robert och Zelma bekantar sig med den skönsjungande, dansande, men lite lite läskiga tomten hon fick av oldermor (gammelfarmor) Gerda.



















11 december - Tomten är inte riktigt godkänd på nära håll än, men på avstånd går det bra och då bjuder gärna Zelma på en dans med vickande höfter till hans julsång.













12 december - Zelma klär ut sig i min vintermössa och speglar sig om och om igen. Dagen bjöd på en del kladd så på eftermiddagen var hennes outfit något brokig kan man säga...







Inga kommentarer: