05 december 2010

117

29 november - 5 december

En händelserik och övervägande trevlig vecka är till ända och Robert är nog den av oss som har varit mest i farten kan man säga. Han har börjat jobba, fyllt år och fått årets första virus inom loppet av tre dagar! Zelma och jag har mest nyst och snorat, lekt, bakat och varit på kalas.

I helgen har min kära mamma, syster och kusin Ulrika varit här. Det är så fantastiskt att ha släktens alla favoritflickor under samma tak och jag önskar så att det kunde ske lite oftare. Tyvärr blev min förkylning allt värre under helgen och på lördag eftermiddag fick jag åka till akuten. Jag hade fått dubbelsidig öroninflammation och fick pencillin. På kvällen blev jag så allmänpåverkad att jag höll på att svimma, så när Zelma, Robert och våra gäster åt middag låg jag i soffan och försökte vara lite delaktig i konversationen. Det är vid sådana tillfällen man uppskattar öppen planlösning kan jag säga.

Zelma har gjort några nya/roliga saker den här veckan (så klart):
- Hon har blivit hes för första gången.
- Hon har lärt sig gör slängpussar.
- Hon har lärt sig teckenspråkstecknet för "hund". Jag har visat henne det ett tag och i tisdags när hon letade efter sin leksakshund så slog hon sig på sitt ben två gånger (som tecknet är) och sa "vov-vov".
- Hon trillade ner från toalettstolen på övervåningen i en obevakad sekund och gjorde en ordentlig vinkelvolt och fick ett rejält blåmärke i pannan.
- Hon har busat som tusan med sin mormor och sina mostrar både inomhus och ute i snön. (Vi har bestämt att Ulrika är hennes extramoster då hon känns som en syster till mig och Anneli.)

29 november - Zelma hjälper mig att vispa pannkakssmet.

















30 november - Zelmiluringen äter upp sina guldpengar.













30 november - Prickig och tuffast i Hyllinge.


















2 december - Zelma och Jon...som kom förbi på oväntat besök på väg från Göteborg till Malmö och lyckades pricka in Roberts kalas, fantastisk!



















2 december - Roberts 31-års-kalasmeny - cornflakeskakor, kokostoppar, cup cakes med glaze och strössel, frukt, kanelbullar och kaffe.














4 december - Robert, Zelma, jag, Anneli och Ulrika lunchar.














4 december - Mormor- och Zelmabus.



















4 december - Zelma busar med sina mostrar. (Kolla in Zelmas min, oslagbar!)














5 december - Morgonmys med moster Ulrika.



















5 december - Soffmys med moster Anneli.

















5 december - Zelma är oftast ganska så generös med pussar, men ibland kan det bli för mycket av det goda...för alla inblandade...


















5 december - Zelma och pappa Robert myser i prinsesstältet som morfar skickat med gästerna hit för att sprida ut julklapparna lite, klokt. Zelma älskar att springa in och gömma sig i sitt egna lilla slott och verkar till och med förstå att vi vuxna har svårare för att ta oss in.












Inga kommentarer: