19 juni 2011

154

16-19 juni

Vår andra semestervecka är snart till ända. Usch vad snabbt det går!...men som tur är har vi hunnit med en hel del minnesvärda trevligheter.

I torsdags hade vi en spontan familjedag på stan med var sitt besök hos naprapaten, lek och bus i Margaretaparken, sushilunch och shopping, supermysigt!

I fredags hade vi playdate med Malin och Jakob. På kvällen slöt resten av familjen upp och vi avnjöt en god grillmiddag tillsammans. Dessvärre inomhus då vädrets makter inte ville samarbeta, men vad gör det när man har trevligt sällskap.

Igår fick jag sovmorgon till kl.10:30, helt fantastiskt!...och jag märkte inte ens att jag sovit så länge. Jag brukar annars inte ha ro att ligga kvar, men tydligen var jag tillräckligt trött den här morgonen. Robert och Zelma hade åkt runt halva Helsingborg under tiden och gjort en massa ärenden. På eftermiddagen åkte vi till Rydebäck och firade Alvars 2-årsdag. Barnen lekte och vi blev bjudna på mumsig middag och somrig jordgubbstårta.

Idag har vi bara varit hemma. Vi har fixat lite med huset, turats om att leka med Zelma och varit ute på regnpromenad då det ösregnat och varit soligt om vart annat. Veligt väder gillar jag inte, det får gärna regna och så men jag föredrar det ena eller det andra.

16 juni - Robert har börjat gilla sushi - I like!



















16 juni - Zelma fick kycklingspett, som hon försökte äta med pinne till att börja med, men fingrarna vann snart matchen.


















17 juni - Nybadad tösabit i handduksklänning. Zelma tyckte det var ett väldigt spännande klädesplagg.


















17 juni - Jakob och Zelma fikar. Kolla in den helt slumpmässiga färgmatchningen mellan deras tröjor och muggar!













17 juni - Jakob och Zelma ritar.











17 juni - Jakob.


















17 juni - Zelma.


















17 juni - Fredagens middagsgäster - Malin, Jakob, (Zelma, jag,) Johanna, Julia och Joakim.














17 juni - Jakob och Zelma myser i soffan efter en heldag tillsammans.















18 juni - Zelma fick låna Smillas och Alvars sprakcykel.


















19 juni - Mitt livs kärlekar.


















Inga kommentarer: