23 juni 2011

155

20-23 juni

Tredje semesterveckan inleddes med en förmiddag med egentid för min del och ett besök på Busfabriken för Roberts och Zelmas del. Vid lunch möttes vi upp på ett IKEA och åt. Vi skulle egentligen inte handla något, men det är ju som alla vet omöjligt att inte handla något när man är IKEA och den regeln gäller även oss.

I tisdags förmiddag packade de vuxna i familjen och barnet ägnade sig åt att hänga i "gnällträsket". Efter lunch åkte vi norr ut, till familjen i Onsala/Kungsbacka och innan middag med pappa/morfar och läggdags för Zelma, hann vi med ett besök på ett par lekplatser som jag lekte på som barn.

Igår började Robert och jag dagen med ett gemensamt joggingpass. Zelma hängde hemma hos moster Anneli (Tack LillSis!) medan vi intervalljoggade 7 km, underbart för oss alla! Sedan åkte vi till Kungsbacka och handlade inför kvällens middag med pappa, Anneli och Niklas. På vägen åkte vi förbi Jysk och Zelma fick en tjock madrass till sin resesäng. Efter en god och trevlig middag åkte Robert iväg till sin kompis Jon för att kolla in hans nya bostad, ett finfint hus i Mölndal. Jag hade sett fram emot en ensam kväll framför tv:n, men Zelma hade andra planer och somnade först kl.22. Jaja, man kan inte få allt på samma dag. Hon var jättesnäll och mysig, lekte och grejade så jag ska inte klaga.

Idag började jag med ett besök hos en riktig akupunktör som är utbildad i Kina, Peter (www.kmor.se). Jag fick det i 30-års present av min fina väninna Anette. Det var en väldigt spännande upplevlse. Han kände bl.a. efter tre pulsar på respektive handled och kunde genom det sedan beskriva fysiska styrkor och svagheter. Sedan fick jag en massa nålar i mig, en halvtimma på framsidan av kroppen och en halvtimma på baksidan. Efteråt var jag helt "groggy" men ändå full av energi, märklig och intressant känsla. Vid lunch åkte vi till Vallda och hälsade på min väninna och fd. arbetskollega Malena och hennes Stefan i deras nya hus. De hade precis byggt klart en stor och jättefin träaltan som vi hann njuta av en stund innan regnet kom. Eftermiddagen och kvällen blev dock sommarfin ändå och Zelma var ute och spatserade till långt efter läggdags, det är fördelen med semestertider det.

Zelma-Nyhet:
- När Robert skulle gå till ICA på måndags kvällen lade sig Zelma på golvet och grät för att hon inte fick följa med.


20 juni - Zelma på Busfabriken.



















20 juni - Jag och Zelma på IKEA.


















21 juni - Första hästsvansen!


















21 juni - På väg...


















21 juni - ...och en trött Zelma sov hela resan och vaknade precis när vi svängde in på Jaktstigen.


















21 juni - Zelma älskar att äta hela tomater och envisas med att kalla dem för äpplen, men det beror nog på att man äter dem på samma vis.


















21 juni - Lekplatsutmaningar vid Presseskolan.


















21 juni - Zelma sålde ost, banan och äpple.














22 juni - Zelma myser med gårdskatten hemma hos moster Anneli.














22 juni - Zelma busar med morfar när han kom hem från jobbet.


















22 juni - Mumsig middag à la systrarna Winther/Svantesson.














22 juni - En hög med besläktade och busiga flickor.


















22 juni - Kvällslek på "övertid".














23 juni - Zelma älskar att leka i Rossos gamla hundbur...
















23 juni - ...och hon rorar sig länge...


















23 juni - ...och väl och skapar underverk för sin ålder.


















23 juni - Blåsa såpbubblor är en av Zelmas favoritsysselsättningar. Hon har börjat envisas med att hålla själva flaskan själv vilket allt som oftast slutar med att den blir tom snabbare än den borde.




Inga kommentarer: