03 januari 2013

Vår start på år 2013

Här följer en text- och bildkavalkad på våra första dagar på det här året.

På nyårsdagen latade vi oss, Robert monterade ihop inredningen till vår nya garderob och på eftermiddagen åkte vi till min farbror Ingemar och Åse i Höganäs och fikade. Ingemar och Zelma lekte massvis och vi andra pratade oss hesa. Zelma är ju vild och busig och hoppade i deras soffa. Det ledde till att hon föll och fick en ordentlig smäll över näsan. Några tårar, lite näsblod och ett skrapsår blev resultatet men en påse med kallt vatten och ett plåster löste det också.

Igår var vi på kontroll hos barnmorskan och Zelma tyckte det var spännande att vara med och se när Ingrid mätte bebismagen, mitt blodtryck och mitt blodvärde. När vi ändå var i stan passade jag på att smita in till Yankee Candle, en affär full med doftljus i alla tänkbara färger. Jag köpte några nya att testa med bl.a. lavendeldoft. Sen blev det lunch och shopping på IKEA. Zelma lekte i de olika rummen, åt köttbullar så det sprutade ur öronen och hjälpte till att packa ihop varorna på Tag-själv-lagret. Det är helt fantastiskt hur stor glädje man kan ha av en 3,5-årings sällskap!

Idag började dagen med att Robert fick bryta sin jullovssemester och åka och jobba en timma men han kom hem med färska frallor sen så det var nästan värt besväret. Vid 11-tiden kom Sarah, Andreas och lilla Ingrid Anderberg på besök. De var på väg till Onsala och passade på att hälsa på oss på vägen, väldigt trevligt! Zelma lekte och Ingrid tittade storögt på och Zelma var väldigt nöjd över att ha publik. På eftermiddagen kom (Tessans) Andreas hit och hjälpte Robert att montera taket i vårt blivande sovrum. Det gick bra och blev jättefint! Zelma och jag gick en sväng till Kastanjeparken under tiden. Vi matade fåglarna, fikade på lite frukt och vatten och gungade. Det blåste dock jättemycket så efter en timma var vi mer än nöjda och gick hem igen. Kvällen avrundades med pannkakskalas och jag hade återigen glädje av min nyinköpta smetfördelare.










Inga kommentarer: