21 juni 2013

Midsommarafton

Igår var Zelma och jag och band en fin midsommarkrans på Familia. Det var något som blomaffären anordnade för en liten summa. Kransstomme, blommor och kunskap erbjöd de. Ewald var hemma med tre barnvakter för första gången vilket gick jättebra! Tack Madde, Tessan och Andreas!

Ewald rullade runt för första gången i förrgår! Från rygg till mage via sin vänstra sida. Dessutom väger han nu 8205g och är 68cm lång, fyra månader och några dagar gammal.

När Robert kom hem igår eftermiddag började vår sommarsemester för i år! Jag har lite svårt att känna den där semesterkänslan nu när jag är föräldraledig men det ska onekligen bli trevligt på alla sätt att vara två vuxna hemma i fyra veckor.

På kvällen, när den här omåttligt varma dagen svalnat något gick jag ut för att rensa i trädgårdslandet och göra det midsommarfint. Jag fick några minuter med endast jorden, ogräset och mina egna tankar som sällskap. Sedan kom en glad tösabit ut och ville dricka välling i tätt sällskap av våra fina grabbar.

Nu är sommarens stora dag - midsommarafton här och vi är redo att fira dagen med fina vänner här i Hyllinge.

Glad midsommar önskar vi er alla!

Inga kommentarer: