25 juli 2009

54

Jag tänkte ju blogga minst en gång i veckan nu, men den planen gick i stöpet... Här kommer dock en uppdatering sen sist. Det händer en hel del tycker jag och vi passar på att vara sociala nu innan vårt liv förändras för alltid.

14 juli - Robert tar upp plattorna på parkeringen. Plattorna ska tvättas och parkeringen breddas.















15 juli - Idag var tjockismagen och jag hos barnmorskan. Alla kontroller var bra och järntabletterna har gjort nytta. Mitt blodvärde är nu på 128 vilket är bra inför den annalkande förlossningen. Efter besöket åt jag lunch med Lisa på stan och hon fick bilderna på sin tjockismage. På kvällen kom Tessan och Andreas förbi på fika och Robert fick lån deras högtryckstvätt. Innan använde han trädgårdsslangen och en grov skurborste...














16 juli - hade vi dubbelbesök kan man säga. Under dagen var min fd. kollega, Annika, här med sin 8 månaders son Viktor. Vi åt lunch, fikade och gick en promenad i ett soligt Hyllinge, härligt!



















På kvällen kom Malena och hennes Stefan förbi på middag. De var på väg hem till Vallda efter sin Österlensemester så de sov över och vi fick gott om tid på oss att prata och umgås, jättemysigt!














17 juli - var jag på tjockis-/bebisträff med tjejerna från FamiljeLiv. Vi var hemma hos Malin.S i Rydebäck. Vädret var strålande och vi satt och fikade och pratade i hennes trädgård.














Malin och hennes tjockismage busar med Casper.



















Vi har ett par kusiner (Noah och Milo) i gruppen och här vilar de ut tillsammans. Det märks verkligen att små bebisar växer så det knakar! Det börjar bli lite svårt att dela vagn nu.



















På kvällen var jag i Staffanstorp och hade tjejkväll med Emma och Isa medan Robert firade sin semesterstart med HKL-gänget i Malmö.

18 juli - Jag har fått lite stressade kommentarer från familj och vänner om att jag inte har packat BB-väskan än. Jag kan nu upplysa alla oroliga om att den är packad och klar! När jag ägnade mig åt packning och sterilisering av nappar etc. jobbade Robert och hans föräldrar på framsidan med parkeringen och ogräset.

Robert paddar och Tommy skyfflar grus.














Lena rensar ogräs.

































Plattorna börjar komma på plats! Det blir riktigt bra nu när de är tvättade och fina.














Lördagen avslutades med ett besök hemmas hos familjen Karlsson i Malmö. Tack kära ni för en jättegod middag, en mysig kväll och för lånet av babyskyddet!

Samuel har nyligen lärt sig gå! Nedan kan ni titta på hans balanskonster.

19 juli - Tjockismagen växer och växer. Min navel är nu "borta" och runt omkring har det bildats fina "sprickor" (strimmor). Det känns nästan som om bebisen försöker ta sig ut via naveln ibland så nu börjar det kännas att det snart är dags för honom/henne att komma ut. Jag är dock glad över att jag fortfarande mår bra och hoppas att nuvarande hälsotillstånd håller i sig resten av graviditeten.

Tjockismagen - vecka 39 (38+5).




















Det sägs ju att man får gravidhjärna när man blir gravid och den senaste tiden har jag börjat märka av den allt mer. Jag råkade hälla kokande vatten på min högerhand och fick har isförband på i 7-8 timmar innan brännsmärtan försvann. Som tur var fick jag kallt vatten på handen nästan genast så det blev inga blåsor eller så.

Min högra hand med isförband - ajajajaj.















Jens, Magda (min klasskamrat från gymnasiet) och deras Noah kom förbi på lunch. De var på väg hem från Malmö till Fjärås.



















21 juli - kom familjen Bedemo på besök från Falkenberg. Anna är en mycket duktig hobbyfotograf så hon tog lifestylebilder på tjockismagen. Vi har ju tagit studiobilder hos våra gamla grannar i Kulladal innan så nu är magen dokumenterad på alla tänkbara vis.

































































Efter fotografering åt vi middag. Man blir hungrig av att fotografera och fotograferas.














22 juli
- var vi hos barnmorskan igen. Nu i slutet är det kontroll en gång i veckan och jag börjar hoppas att vi inte behöver komma på nästa veckas kontroll... Allt var bra med magen och mig så nu är det bara för den lill* bebisen att komma ut!
Pappa och Eivor kom hit på eftermiddagen och Robert fick lite hjälp med stenläggningen. Dagen där på reste de vidare för en långweekend på Österlen.

Robert lägger kantstenen på parkeringen.














Parkeringen är breddad och klar!














23 juli - blev jag bjuden på lunch i Viken av systrarna Josefine (min kollega) och Jenny. Sååå gott, mysigt och trevligt!

Josefine & Noah och Milo & Jenny.




















När jag var i Viken och gottade mig passade Robert på att spela lite golf i Landskrona och på vägen hem hämtade han vaggan hos Lena och Tommy. Den är nu bäddad och klar den också. Välkommen UT nu bebisen!!!

25 juli - Medan pappa och Eivor är på Österlen har vi fått låna pappas släpkärra. Vi ska ju jämna till gräsmattan efter allt grävande och Tessan och Andreas har fått jord över när de grejat med sin tomt. Perfekt att hämta den med släp istället för skottkärra!














Ja, det var nog allt för den här gången. Från och med nu har vi inte bokat in så mycket. Vi passar på att vila och pyssla...och vänta.... Vi är ju beräknade tills på måndag men bebisen bestämmer ju resten, spännande! Vi känner oss dock väldigt redo nu och hoppas att h*n bestämmer sig för att komma ut och träffa oss snart!

3 kommentarer:

Sofie - mamma till Casper sa...

Oj vad ni fixar och har er!
Magen växer och frodas!
Snart dags för bebis ju!

Hur känns det är du orolig eller bara längtar?

Anonym sa...

Hej vännen! Du har ju verkligen varje ledig dag inbokad din toka! Nej skoja bara! Det är alltid roligt att läsa om dina och Roberts upptåg! Kram josse

Sofie - mamma till Casper sa...

Sv: Ja jag försöker hitta på lite varje dag..
Ska försöka bli lite bättre på att ta mig utanför dörrarna oxå bara!

Ja får kanske ta och lägga upp receptet i bloggen sen en dag!
Håll utkik :) är en slags gulashsoppa med köttfärs och potatis!
Jättegott en mörk kall kväll..

Foten börjar bli mindre öm nu men mer blå bara...
Ha det bra!