28 juli 2009

55

Jag hann knappt lägga ut magbilderna på bloggen resp. Facebook förrän vår duktige Photoshopvän Joachim "went crazy" med en av Annas fina magbilder. Tycker den passar utmärkt att visa nu när magen växer på övertid, eller vad man nu ska kalla det. Vi var ju beräknade att föda igår, 27 juli, men än så länge har ingen bebis kommit ut, så fortsättning följer vad gäller det.



















25 juli - I did it again! Den här gången brände jag vänster pek- och långfinger på ljuddämparen på gräsklipparen, ajajaj! Sist (19 juli) fick jag inga blåsor men det fick jag den här gången vilket betyder att jag avanserat från brännskadegrad 1 till 2. Men nu får det räcka, vill inte vara med om någon grad 3... Får hålla mig ifrån hushålls- och trädgårdsarbete i fortsättningen! Men vad ska jag då hitta på?! Lyxhustru känns inte riktigt som min grej...















När vår lill* bebis kommit ut och hem ska h*n få sova i Roberts gamla vagga. Den är nu bäddad och klar inför hemkomsten.



















26 juli - kom pappa och Eivor förbi efter att ha tillbringat en långweekend på Österlen. Eivor hjälpte mig att lägga upp draperiet vi har som garderobsdörrar...














...och pappa hjälpte Robert att gräva ut en VIP-hylla åt våra soptunnor så att de alltid står redo för tömning.




























27 juli - kom mina väninnor sedan högstadiet, Frida (med sin Tobbe) och Louise, ner på besök. De bor i Stockholm i vanliga fall så vi ses inte så ofta. Det var jättekul att ses och de var glada att tjockismagen var kvar så de fick se den också.

Frida, pappa, Robert, Eivor, Tobbe och Louise - ska strax äta kycklingpastasallad.














En hel och två halvor. (Hjälp vad tjock jag är!)














När alla gäster åkt hem hjälptes Robert och jag åt att göra vår tomtgräns mot gatan riktigt fin. Vi tog bort ogräs och sopade undan all jord och sten.














Vår fina framsida! Nu är det "bara" framsidan på själva trädgården kvar...














28 juli - Idag har Robert och jag haft en lugn och skön mysdag. Vi sov länge och på eftermiddagen åkte vi till Mölle och åt sen lunch och glassfikade vi i Mölles gästhamn.














Tjockismagen och jag i Mölles gästhamn.














I lördags åt jag Marabou Apelsinkrokant som lördagsgodis och i den hittade jag mjukplast, blä! Jag har pratat med deras Marabous konsumenttjänst så nu inväntar jag en STOR chokladkompenastion som plåster på såren!...annars blir det nog ett telefonsamtal till någon kvällstidning...








2 kommentarer:

Cissi sa...

Usch vad vidrigt med plast i chokladen! Hoppas verkligen att du får en årsförbrukning, MINST;)

Och ja, nu får den lille kotten ta och komma ut tycker jag med! På min bf +4 höll jag ju på att få psykbryt som jag kanske har berättat:)

Kram Cissi

Bart and JoJo sa...

Jag håller med föregående talare ang chokladen och kotten i tjockismagen! Håller koll på FB och blogg om nått "ploppat" ännu! Många styrkekramar Jossan