06 september 2009

62

SEPTEMBER 2009

31 augusti - 6 september
I måndags var vi på BVC igen och stannade kvar på Baby cafét efteråt och gjorde hand- och fotavtryck i gips för att föreviga Zelmas små extremiteter. Josefine och Noah var med oss och Noahs hand och fot förevigades också. Zelma hade gått upp bra i vikt och väger nu 4850g och är 54,5cm lång. Zelma blev ju en månad gammal igår! Hurra!...och på vårt BVC mäts bebisarna bara när de fyller hela månader.

Zelma och Noah satt i BVC:s nya babysitt:rar när Josefine och jag fikade. Zelma fick, som ni kan se, besök av en liten BVC-besökare som var hemskt nyfiken på hennes ansikte, så man fick passa henne och besökaren noga.




















September är här men hösten lyser med sin frånvaro, skönt! Den gångna sommaren har varit så underlig då jag varit ledig hela tiden men inte kunnat göra, och röra mig, som jag brukar p.g.a. tjockismagen, så det är skönt att sommaren håller i sig lite längre nu när kroppen är ogravid så att säga.

I onsdags gick Zelma och jag på morgonpromenad och sen åkte vi på Zelmas första fikaträff med FamiljeLiv-mammorna och alla tillhörande bebisar. Ja, för nu är alla bebisar äntligen födda.Träffen var jättestor den här gången! Vi var minst 15 mammor, så det blev lite mycket tycker jag. Jag hittade ett soffhörn och där parkerade jag mig med Zelma tills vi åkte hem. Självklart var det kul att träffa alla, men vi var för många för att man skulle ha möjlighet att prata med varandra som man ville, och i kombination med att bebisarna skrek lite om vart annat blev ljudnivån nästan olidlig ibland. Jag märkte också att Zelma inte alls hade särskilt stor glädje av träffen, men det förändras nog ju äldre hon blir.

Zelma sover i soffan, helt utslagen efter dagens aktivitet.















3 september - Zelma är 5 veckor gammal idag och sover gott på mitt bröst, sååå mysigt! Stunder som de här älskar, älskar, älskar jag mitt nya liv som mamma till vår lilla Zelma.



















Den här helgen blev extra lång då Robert tagit föräldraledigt, very nice! Vi passade på att åka upp till Onsala/Kungsbacka och hälsa på mamma och pappa m.fl.

Zelma är jättelätt att ha med sig i bilen, än så länge... Om jag ammat henne full innan så somnar hon nästan med en gång och sover tills bilen stannar, och ibland ännu längre.



















Vi hann träffa en hel del folk under vår Onsala-weekend. Först var vi i Onsala kyrka och pratade med prästen Thomas inför dopet. Zelma kommer att döpas ihop med två andra flickor, Emma och Emma, men som det verkar nu kommer Zelma med familj att prägla dopet en hel del med textläsning och sång, kommer bli sååå fint! Efter kyrkobesöket åkte vi ut till Draget och fikade med min väninna Mimmi och hennes minsting Judith, som var på besök från Stockholm. Sist vi sågs var Zelma i magen, så det var väldigt roligt att de nu fick träffas på riktigt!


Mimmi och Zelma bekantar sig med varandra. (Zelma är väldigt skeptisk till att ha napp som ni kan se på minen.)




















Den här fina tröjan fick Zelma av familjen Englund. Jag förstår inte hur hon hinner allt, men Mimmi har själv fixat text och bild på tröjan, kanonfint! Tröjan kommer definitivt att bli en "keeper" som kommer att hamna i Zelmas "Minnen-låda" när hon vuxit ur den.



















På lördagen hälsade vi på hos familjen Lindahl, som nu hunnit landa ordentligt i sitt fina hus. Sist vi sågs hade de stor fest och hade precis hunnit packa upp alla flyttkartonger. Lunchen tillbringade vi på anrika Jönssons café i Gottskärs hamn i sällskap av Roberts vänner Ali, Jon och Mats, mycket trevligt. På söndagen träffade vi Malena & Stefan och Anette &Roger innan vi åkte hem till mamma för att äta en god middag innan återfärden till Hyllinge.

Min pappa har alltid kallats för "rö'byxa", av grannarna på Jaktstigen, då han alltid har röda arbetsbyxor på sig när han är ute och grejar med hus och trädgård. Vi har fått låna en massa fina kläder av Samuel och en av byxorna är ett par riktiga "rö'byxor", om än lite mjukare än pappas variant. Så här nedan finns nu en bild som förevigar två "rö'byxor" med en ålderskillnad på 55 år.







1 kommentar:

Anonym sa...

SÅ fina bilder :) Kram Sandra jobb!