02 januari 2011

127

1-2 januari

Årets första dagar har tillbringats med familjen och kära vänner. Igår var vi hemma och mös på dagen och jag bakade kexchokladpaj. På kvällen åkte vi till familjen Rehman i Bjuv och åt nyårsdagsmiddag. Vi hade en väldigt trevlig kväll ihop - maten var jättegod (som alltid), desserten till belåtenhet och barnen lekte fint och var nöjda med tillvaron. Zelma var busig som vanligt och fyllde på Alvars konstverk på en av väggarna med hjälp av en krita, oops!

Idag har vi varit på Tropikariet med Jenny, David och Milo. Det var vårt första besök där. Vi var där när det öppnade, men dessvärre fylldes det på snabbt och stället var inte riktigt byggt för det. Det var ganska tålamodsprövande att jaga en 1,5-årig vilding i en egocentrisk folkmassa som vägrade flytta på sig för att underlätta vår Zelma-jakt. Ibland förundras jag över hur folk tänker, fast jag gissar att svaret är att de inte gör det. Djuren var dock fina och välvårdade och Zelma verkade gilla besöket, så i huvudsak var vi nöjda med vår utflykt ändå.

Sen kom jag på att jag har glömt att berätta att jag är reserv 8 till narkosutbildningen för tillfället. Så framtiden är fortsatt osäker, men jag har börjat ställa in mig på att återgå till jobbet (76% natt) på KAVA.

1 januari - Zelma dansar och "datar".



1 januari - Kvällsmys hos familjen Rehman. Zelma hade gärna haft Smilla som storasyster. Hon älskar att mysa med henne.














2 januari - Zelmas första möte med ett akvarium.



















2 januari - Fina fisken och lata hajen.















2 januari - Mor och dotter kollar in undervattensvärlden.
















2 januari - Zelma och Milo hälsar på en lätt agressiv och nyfiken Herr-Nilsson-apa.









Inga kommentarer: