06 januari 2011

129

6 januari

Idag fick jag sovmorgon till kl.9, så skönt! Zelma och Robert satt och åt frukost när jag vaknade så jag kunde göra i ordning mig utan att bli störd, ovant men underbart. Förmiddagen ägnades åt husröj, lek och snöskottning à la Robert. Det hade kommit nästan 20 cm snö under natten så han fick ett ordentligt träningspass. Kl.12 fick vi efterlängtat besök av min farbror Ingemar och hans Åse. Plogbilen var på besök när de kom och Ingemar hann bara in i bilen igen innan den körde förbi, så Robert fick skotta ut honom. Oj vilka spännande saker som händer i Hyllingehålan! När alla äventyr var överstökade hade vi en finfin dag tillsammans med lunch, fika, prat och skratt. Zelma sovmiddag när de var här, så vi fick lite ostörd vuxentid också, trevligt.

Ikväll har vi bara myst och njutit av att Robert varit ledig en dag mitt i veckan. Vi gick en promenad i vintermörkret innan middagen och Zelma åkte pulka och samlade snö i pulkan, om var annat.

En liten leksaksspis kan man använda till mycket.



















Zelma var lite bekymrad över att det kommit så mycket snö att vi knappt fick upp ytterdörren.



















Zelma myser i Ingemars famn. Han har tydligen också samma magiska Idegårds-gen som hennes morfar, för hon godkände honom nästan genast.



















Åse, en trött Zelma som försöker vakna och stolta pappan Robert.














Lek på övervåningen resulterar alltid i att Zelma busar i våra sängar. Ikväll kröp hon under täcket och drog upp det så här. Gulligt som tusan!



















Lite kvällsmys framför Bollibompa.














Nya coola vällingstilen i kökssoffan.







Inga kommentarer: