07 januari 2013

Bye bye X-mas...med mera...

Helgen gick snabbt och det hände en hel del. Jag städade ut julen och Robert slängde ut granen. Tidigt kan tyckas men det gäller att passa på när tid och ork finns. Zelma var överlycklig över att få öppna smällkaramellen och äta upp pepparkakshuset så henne passade det ypperligt.

På lördagskvällen slog Zelma nytt rekord i att vara uppe sent. Hon sov middag i 40 minuter och somnade kl.23:30!!!...och vi började natta henne kl.20:30... Tur man är två som kan turas om med de tålamodsprövande nattningsinsatserna!

Igår förmiddag var jag på yoga på preBALANS. Jag har gått på gravidyoga där under hösten och är jättenöjd! Varje pass har jag överraskats av hur rörlig jag kan vara trots att magen vuxit och vuxit och vuxit samt den mentala biten av att gå från helt slut till "påfylld" efter en timma på yogamattan, underbart! På eftermiddagen var det dags för Zelma att vara med på sitt livs första uppvisning som gymnast för GF FRAM. De bjöd på en jättefin show med Disneytema, "Framseydags", och Zelma skötte sig exemplariskt. Hennes grupp var Snövits dvärgar. Det var roligt att se att hon lärt sig otroligt mycket under det här året som hon tränat trots att hon är så liten än. Sen älskar hon sin "hemmastik" och det gör ju det hela väldigt roligt och enkelt.

Idag har Robert börjat jobba igen som han inledde med att försova sig en timma... Zelma vaknade först kl.09:15 så jag fick en ordentlig sovmorgon vilket var skönt då nätterna numera innebär många vakna stunder med smärtsamma vändningar p.g.a. foglossning och diverse toalettbesök. Efter frukost/brunch bar det av till Rydebäck och playdate med Malin, Jakob och Joel. Vi har inte haft möjlighet att ses på det viset för att jag har jobbat så mycket under hösten så det var väldigt kul att äntligen få träffas! Det blev lek ute på lekplatsen och inne i kombination med lunch, fika och en massa prat.






Inga kommentarer: