11 januari 2013

Skogsgläntan, Sama yoga & sovrummet

Den här veckan har vi lämnat jullovet och återgått till vardagen. Vi sög dock ut den sista musten ur lovet genom en playdate med Stina, Vilma & Hanna i tisdags när förskolan var stängd p.g.a. utbildning. Barnen lekte och målade med vattenfärg. Stina och jag fikade och pratade, mammalyx! På kvällen köpte vi en heltäckningsmatta till vårt nya sovrum som Tommy och Lena hjälpte oss att lägga igår. Så när som på några golvlister så är vi nu redo att flytta ner, fantastiskt!

I onsdags började Zelma på dagis igen efter jullovet och då var det även premiär för dagisets nya lokaler. Barngrupperna Kottarna och Ekorren har gått ihop och blivit Skogsgläntan i nya, stora och fina lokaler. Det är mycket som ska falla plats för både barn och fröknar men hittills har det gått över förväntan på alla plan.

I onsdags kväll testade Stina och jag en ny yogaklass. Vi har båda köpt ett s.k. Midvinterkort på preBALANS och kan träna alla klasser...ja, som min mage tillåter då. Sama yoga stod på schemat. Det var en rolig upplevelse men lite väl flummigt för min smak.

Idag får vi passa på att önska pappa/morfar/svärfar Per ett stort GRATTIS på födelsedagen också!

Nu tar vi helg vilket Zelma och jag inlett med popcornkväll och Robert med ett badmintonpass med sin kompis Johan.












Inga kommentarer: